Thursday 2 February 2012

berlagak sana sini


Ape pendapat anda bila anda terpaksa berdepan dengan situasi yang bikin annoying seperti di bawah:

Situasi 1:

Si A: eh cantik nye spek awak ni. Brape power spek ni?
Si B: ade la dalam 1000. *muka poyoss gila*
Si A: wahh power 1000? Biar betol. Tak sangka awak pakai spek power tinggi.
Si B: eh awak tanye power ke. Ingat harga. *senyum kerek*
Si A: erkk?? -.-

*Bongoks kan. Budget orang nak tanye sangat harga spek kau. Dah terang-terang tanye power spek la samdol. Ke kau ni pekak? Ahh memang dah dasar nak menunjuk memang cenggitu* keh3


Situasi 2:

Adik manis: wahh awak pergi Singapore? Best nye. Nak pergi jugak. *muka excited*
Awek cun: aah memang best. Nak pergi sana kena ade paling kurang RM1000..  kalau tak jangan harap boleh pergi *dengan muka selamber*
Adik manis: *dalam hati cakap berlagak siot minah ni*

*nak cakap kau sorang je lah kan de bulu duit manyak. Okay fine aku tau aku takde duit. Aku tak kerja lagi. Tak mampu nak kumpul duit macam engko*


Situasi 3:

Upload ribu raban gambar yang di snap bersama artis dalam facebook. Then letak caption ‘tak sangka die masih ingat i. terharu nye i. ‘ lepas tu letak jugak gambar dengan orang terkenal/terkemuka dengan harapan ade ramai orang nak komen kat gambar ‘wahh untung nye awak dapat bergambar dengan die’

*arghh tak heran.baik aku amik gambar ngan Ustaz Azhar Idrus lebih bagusss. Keh3*


Tiada sebarang unsur  jeles mahupun iri hati tentang situasi diatas. Cuma rasa meluat jugak bila orang selalu menunjuk or berlagak. Budget die je bagus. Jangan lah nak dabik dada sangat. Nanti jatuh longkang kan susah. Time tu aku hanya mampu tengok je. Paling sadis aku gelak kan kau. Keh3 Dialog di atas sudah pun di ubah suai untuk keselesaan pembaca. Tiada unsur jenayah ditokok tambah. Untuk iktibar kita bersama.

Okay lah itu saje. Byebye. Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment