Tuesday 19 February 2013

why i choose law

assalamualaikum.

hari ini first class untuk family law. so macam biasa, lect akan suruh short introduce one by one. tak suka cakap pasal myself. benda common je yang cakap. nama, hometown and bla bla bla. tak kan nak masuk kan jugak favourite food, hobby bagai. sah orang tidor berdengkur. 

pastu lect akan tanya the reason u choose law. ada yang cakap mak ayah suruh, dapat tawaran dari UPU, minat dari kecik and macam-macam lah. bila tiba giliran aku, dengan bangga nya cakap "the reason i choose law becoz i love reading cases" dan semua orang pun macam waaaa waaaa woooo. tak aspect akan ada makhluk yang cakap sedemikian rupa. even lect sendiri pun cakap this is the first time student i cakap suka reading cases. muahaha

how cant u not love reading cases when they make u laugh hysterically? seriusly baca case memang boleh buat aku gelak. cases ni kadang-kadang banyak yang tak logik and pelik. dan baca case jugak menyelamatkan aku dari terus dibuai alam mimpi. aku memang enjoy baca case. takde lah rasa bosan and cepat mengantok kan. interesting and funny to me. ada satu case ni, a man attempt to rape a woman. dia dah bukak seluar and suddenly he got no erection and tak jadi nak rape. seriusly what the frog??? hahaha aku gelak guling-guling. boleh pulak camtu eh? kelakar wei kelakar. mostly cases yang buat aku gelak cases criminal and tort. macam-macam lah benda pelik and tak masuk akal. 

but major reason i choose law sebab i think im better in memorizing than counting. memorize lah sangat kan. kalau setakat membaca tuh boleh la. sebab aku rasa mengira memang buat jiwa aku kusut. tapi bukan nya aku tak suka math. i do enjoy subject math tapi cinta ku sangat menebal kepada subject membaca. and alhamdulilah i love my course now. kadang-kadang memang boleh menggila nak baca buku law yang macam kamus oxford tebal nya. tapi still i can manage it even kadang-kadang rasa nak tukar course yang ada kira-kira. seriusly i miss using my calculator. wuwuw :'(

okay lah bye. 


No comments:

Post a Comment