Saturday 1 September 2012

welcome new sem

Assalamualaikum and hello peeps.

Ade lagi beberapa hari aku nak hidup dalam kancah maksiat kemalasan. Lepas ni dah tak dapat tidor pukul 2,3 pagi bangun 1 tengah hari. Macam biasa, sebelum cuti sem mesti cakap nak isi masa dengan benda faedah, tapi tak penah menjadi. It will ends up sia-sia je. Tak tau pulak ape yang aku dah buat dalam masa dua bulan neh. Oohh tidakk! Ade kah aku hilang ingatan masa cuti sem? BANYAK CANTIK. bila dah buat salah ayat cover je engko nak bagi. Tsk tsk T_T

Term-term law pun banyak aku dah lupa. Ape itu bona fide? Nasi impit ke? Rendang? Ohh sedap nyee kalau betol. Nak kena pergi bukak buku-buku law aku yang bersih lagi suci bak pehimpunan bersih (ehh?) tak nak bukak. Tak nak. Tak nak otak aku wire shot lepas bukak. Nanti jadi mereng. Aku memang ade alahan sikit bila nak bukak buku tebal. Nanti mata jadi juling, mulut berbuih macam kena sawan. Lari keliling bilik tanpa memakai seluar. Teruk nyee symptom aku neh. Ade sesape boleh rawat tak? -.-

Tak puas lagi la cuti. Tambah sebulan lagi boleh? Kalau tak boleh pun tambah semingu lagi boleh? Please please. *merayu sambil melutut di tengah panas* memang mintak penyepak kan. Orang lain cuti seminggu dua pun takde nak merungut. Aku neh berbulan pun masih menggelupur nak cuti tambahan. Bagus jugak lah cuti dah habis. Takot nanti mak aku kejut bangun subuh pagi-pagi TERkonpius aku dengan benda lain. Sebagai contoh ‘ehh atas katil tuh anak aku ke dugong? Tapi cemano ha dugong sesat dalam bilik anak aku neh?’ arghh kejam. Kalau betol mak aku yang cakap cemtuh nak lari rumah. 10 tahun kemudian baru balik rumah dengan Ferrari merah. Ehh sempat lagi berangan. WAKEUP!!!

Barang-barang pun aku tak kemas lagi. Memang takde mood langsung nak mengemas. Alat-alat tulis pun memang aku tak beli. Even semua yang dalam pencil case tuh tinggal pen je. Dakwat dah selamat semadi kat final paper sem lepas. baju-baju pun aku tak kemas, tambah lagi nak beli pen-pen ni bagai. takpe nanti aku curik yang kawan aku. Bior die menggelupur nangis time jawab test. Ye la kalau dolu-dolu masa zaman sekolah punye lah esaited beli barang stationary sebelum bukak sekolah. Pencil case nak yang baru yang omey-omey. Baru boleh berlagak dengan kawan kat kelas. Tapi sekarang tak kesah. Sampai kan aku boleh tertukar pencil case ke tong sampah. Sebab dah terlalu banyak plastic gula-gula. Nak paling epic bila ade chewing gum yang kau makan seminggu lepas. eww pengotor punya olang. Ehh kawan saya yang dengki, dia pergi letak chewing yang dia dah makan dalam pencil case saya. Tolong la percaya. *mata bergenang* (ayat cover)

Sem ni banyak benda yang berbeza. Sebagai contoh subject sem neh boleh dikatakan subject baru. Ade yang tak pernah belajar. Dolu kau boleh la berlagak macam dah pandai sebab dah pernah belajar masa asasi. Sekarang kau boleh menangis sebab tak tau ape yang kau belajar. Kesian nya aku. Cry cry T_T sem ni jugak berbeza sebab aku tak duk kat asrama dah. Kena campak ke luor sebab dah naik part 2. Kejam nye pihak kediaman. Nak protes bawak bantal depan office asrama. *ape motip pun aku tak tau* bilik kat rumah sewa aku sekarang memang sama je kebesaran nye dengan pondok buruk bilik asrama aku yang dulu. Cuma yang membeza kan rumah sewa ni konkrit. Ehh kat asrama pun konkrit ape. Tapi sebab die dah uzur nampak efek macam dalam pondok. Wakaka dolu kat asrama ade beranda boleh sidai segala jenis perkakas dapur yang kau pakai. Tapi sekarang nak sidai manee? Tak kan nak sidai dekat pagar rumah sewa. Nanti mat bangla curik.

Nak enjoy beberapa hari sebelum melangkah ke gerbang perkahwinan persekolahan. Nak cium bilik aku sampai pengsan. Ehh gilaa sudah.

Okay lah byebye world!



meet my new room for this 2 months(maybe) or for the rest of sem 3 (if rayuan asrama gagal) huu 

No comments:

Post a Comment