Friday 7 September 2012

cerita hari ini dan semalam


assalamualaikum.

Today is the lastt day im home before berangkat kaki ke rumah sewa. Feeling? Ofcourse la rasa malas gilaa. Macam tak ready lagi nak balik sana. Nak duk aje kat rumah seperti koala bear yang duk bertenggek atas pokok. So sebelum meninggal kan rumah i rasa nak buat good deeds. Lalu i bertungkus lumus kemas kan dapur. And kemas rumah ape yang patot. Sebab umi i dah selalu masak kan i masakan yang super sedap. So harus la i pulak yang ‘masak’ nak membalas jasa. Term masak di sini bukan bermaksud engko pegang sudip n kuali kat dapur. Ia bermaksud mengemas. Saje letak term sebegitu supaya nampak efek ustazah pilihan. Kalau i masak harus lah umi i kena ellergic. Sebab umi i tak tahan dengan masakan tak sedap. So nak cakap masakan i tak sedap lah tuh? Takpe takpe i terima kritikan -.- insyaalah suatu hari nanti i akan inherit skill umi i yang superb tuh (bile tuh jangan ditanya. Goreng telor pun terketar-ketar) *saje cakap i you bagi nampak efek baik sikit* muahaha

Banyak pulak barang nak kena humban angkut bawak pergi rumah sewa. Barang harus lah banyak dari yang sebelum neh. Sebab kena beli almari sendiri. rak buku sendiri. bawak kelengkapan ape patot. Aku rasa satu bilik tuh pun tak cukup nak letak semua barang aku neh. Nak pindah kat ruang tamu boleh? baru la luas n selesa. hee thanks yang tak dapat diucap kepada my umi n abah sebab sanggup habiskan duit beli macam-macam untuk anak mu ini. Sayangg gilaa. Walaupun aku tak mintak tapi umi n abah macam boleh paham aje aku perlu benda tuh. :’) tak sabar nak kerja, nak bawak umi abah pergi mekah, bawak umi abah makan angin dengan gaji aku sendiri. walaupun aku tau ape umi abah dah buat memang tak mampu aku nak balas sampai aku mati. Tapi insyaallah aku nak gembira kan mereka. Ya allah, kau bagi lah aku kesempatan untuk aku membalas jasa kedua orang tua ku. Aminn *nanges sambil kesat hingus kat baju* tacingg nyee T_T

So this is it. Barang yang aku nak bawak pergi rumah sewa esok. Dari hujung dinding sampai ke hujung pintu. Banyak tak? Banyak tak? Saje susun macam tuh supaya senang nak bawak turun. Ape kau ingat ade mesin bergerak macam dalam kilang yang boleh turunkan semua beg kau ke tangga ke? Dush dush *tumbuk diri sendiri sebab tak sedar* T_T sebenar nye ni dah second trip. First trip dah selamat di deliver ke rumah sewa.



beratur sume! yang pendek duk depan! jangan melintas.


Okay semalam harus aku akui hari yang sangat lonely bagi aku. And first time dalam hidup aku sebegitu lonely. Eh over nye cara cakap lonely macam kena ikat dengan rantai dalam hutan aje. Padahal nye pergi mall sensorang je pun. Yay jom ucap tahniah kat aku sebab berjaya shopping sensorang tanpa bantuan kebajikan masyarakat sesiapa. Clap clap. Sebenarnye nak keluar makan dengan kawan. Tapi dia cancel last minit. So tak kan nak paksa jugak diorang teman kan aku makan. So here we go, one cute little girl. Walking alone without friends. (little ke? Cute ke? Puii)

First time neh keluor jenjalan sensorang. Takot jugak mana tau nanti ade orang rompak ke culik ke. Dalam takot tuh berjaya jugak aku kebas dua helai baju. Muahaha sempat lagi tuh. Nih yang best shopping sensorang aku boleh amik ape saje aku nak. Tapi tak best jugak. Nanti nak tanya pendapat susah. Tak kan aku tanya aku sendiri nak jawab -.- pastu kalau muka kita comot ke, tudung kita senget ke takde orang nak tegur. Kita dengan selamba nya jalan dengan megah. Budget orang usha kau. Padahal tengah gelak kan kau sebab ade sayur kat muka. Eew malu nyeee!

Time nak makan la macam awkward sikit. Sebab aku tak pernah makan sorang-sorang kat luar. Semua orang makan dengan family, kawan-kawan, couple. Tapi ade sorang minah lonely duk tengah makan kat sudut hujung. *aku la tuh. Aku* pastu sume orang tengok aku sambil buat muka kesian. Mesti dalam hati cakap ‘kesian nye budak tuh kena pulau’ sabar aje lah kan T_T nasib baik ade abang waiter yang hensem teman kan i. dia nampak aku buat muka kesian sebab tuh dia asyik lalu-lalu depan aku. Padahal dia tengah kemas meja je pong. Kau yang perasan. Haha



Hey u think im alone??


But who care? Im with….










KFC SNACK PLATE HOT AND SPICY CHICKEN!




its freaking yummeh! i lovee you moreee <3




No comments:

Post a Comment