Monday 19 September 2016

La Putri Boutique Hotel [simple review]

Assalamualaikum.

Ni nak buat review sikit. Sikit je tak banyak pun. Kahkah. Alang-alang tanam anggur. Kita tulis belog lah ye. Aku assume ramai yang tak tahu sangat hotel ni. Sebab hotel ni macam baru lagi. Dan aku search review kat google pun macam takde. So biar aku la yang mereview ye. Orang nak baca ke tanak baca belakang kira. Janji aku boleh buat rujukan masa hadapan. Panjang pulak bebelnya.

Okay straight to the point. Hotel ni terletak dekat area Bangi. Tapi sorry aku tak ingat hotel ni kat seksyen berapa. Kalau nak pergi boleh waze. Aku pun guna waze je sebab tak tahu kek mano tempat nyo. Bagi aku hotel ni menarik sebab bilik nya comel. Ada tema setiap level. Kalau korang dah pernah pergi hotel De Art dekat Shah Alam korang boleh agak macam mana hotel La Putri ni. Sebab dua hotel ni konsep nya sama. Hotel budget dan setiap bilik ada tema.

Tapi kat La Putri hotel ni tema bilik dia by level. Contoh tingkat empat tema malay tingkat dua tema Japanese. Kira satu level tu tema nya sama je. Takyah la engko berebut nak level sama tapi tema berbeza. Kiki. Decoration dia cantik. Cuma bilik dia agak kecik jugak. Family room pun tak berapa nak besar. Kalau compare dengan hotel De Art la. Toilet okay cuma air slow sikit. Bagi aku slow la sebab aku jenis yang suka air laju. Bila bukak shower tu biar air mencurah-curah macam kau buat ice bucket challenge. Kahkah

Jangan bimbang kat sini ada breakfast. Cuma kau jangan expect makan mewah la. Dah nama hotel budget. Hari tu aku breakfast ada roti bakar, meehoon goreng, nasi lemak. Air pulak as usual coffee or tea. Tapi yang best hotel ni lokasi dia. Memang strategik bai. Hahah. Kau bayang lokasi dia dikelilingi butik online yang famous amos. Macam zawara, radiusite, minaz, banyak lagi laa. Kalau orang tak kuat iman jalan kat sini kena pejam mata sambil zikir. Kalau tak duit terbang-terbang melayang. Hahah

Overall aku bagi 7/10. Sebab nya space bilik agak kecik untuk family room. Pastu shower dia air slow. And satu lagi TV tak berapa clear. Yang lain okay kot. Itu je. Nanti aku update gambar bilik nya ye. Maklum la update guna tab je, gambar takde lagi. Okay bye. Adios mi amigos!

Edited.

Ini lah gambar bilik ituu. Ni family room. Harga nya RM220. tak silap aku. boleh check balik dekat website atau call je nak tahu rating terkini. 



No comments:

Post a Comment