Monday 27 August 2012

entry campur aduk


Assalamualaikum and hello yaw.

Cuba teka. Cubaa tekaa. Guess what?? Teka laaa. Teka cepat. Rasa dah lama tak jenguk belog ni. Rinduu nye. Nak cium belog doploh lapan kali.  Buat ayat macam ni memang mintak penampar. Lupa pulek nak ucap SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN untuk sesiapa yang mengenali atau tak mengenali diri ini. Walau pun macam dah lambat je nak wish tapi masih boleh wish ape. Dah kata raya sebulan.

Hari ni dah raya ke-8. Ketupat, rendang, biskut raya dan semua jenis makanan raya dah selamat diijabkabul dalam perut aku. Sodap tuh memang sodap. Tapi untuk dua tiga hari neh tandas jadi rumah kedua aku. Zzz tahun neh dapat raya kat kampong. Memang best raya kampong. Boleh ziarah saudara mara sepupu sepapat yang jarang sekali jumpa. Tapi yang paling best bila dapat duit raya. Yay tak sangka masih ada yang sudi bagi duit raya. Terharu nye. Nak nangis laju-lajuuu

Dah lah malas pulak nak citer pasal raya. Sama je pun tiap-tiap tahun. Yang paling tak suka sem baru dah nak mula. Malass ganda sepuluh aku nak sambung belajar. Takde ke cuti sem setahun dua? baru heavenn. Hahaa dan yang paling tak suka permohonan asrama GAGAL. Eee menyampah tau tak. Nak kena sewa rumah kat luar. Nak kena jalan kaki pergi kelas. Memang tak boleh tengok aku dan lemak bermanja-manja mesti ade jeh halangan. Ceitt

Ada dua minggu lagi aku nak golek-golek atas katil kat rumah. Nanti kena tidor atas toto je. Kesian tulang belakang aku tak dapat kasih sayang yang cukup. Pastu kesian kaki aku kena jalan 2,3km pagi and petang. Kesian jugak muka aku kena panas mata hari. Ayat mintak kaki je kan. Cara cakap macam aku anak dato tan sri. Puii takpee jihad fi sabilillah! Pergi belajar kan salah satu jihad. So ape salah nye berkorban (ayat pujuk diri sendiri) sebenar nye aku tak kesah pun janji ade tempat nak duduk. Takde lah aku pasang khemah depan fakulti -.-

Lately banyak pulak design beg, kasut, and accessories yang berkenan di hati. Kalo ikut hati nak aje aku rembat semuaa. Tapi ape kan dayaa fuluss ngak ada dong. Aku ni pulak tajaan pama je. Tak kan lah nak nangis guling-guling paksa mak ayah bagi duit semata-mata nak beli benda alah neh. Orang lain takpe lah dapat biasiswa, tajaan sana sini, duit PTPTN bagai. tapi takpe nasib baik aku takde duit banyak. Kalo tak memang membazir duk perabis duit beli benda tak sepatot nye. Baru aku perasan yang aku ni seorang pemboros. Tak boleh ade duit sikit mesti nak beli itu ini. Heh bahaya hoi bahayaa. Konklusi nye bia lah duit kat dalam purse neh cukup untuk aku makan je. Huuuu T_T

Eh ape sebenarnye aku nak citer. Pasal raya ke pasal tak dapat asrama ke or pasal duit takde nak beli barang?? Konpius konpius. Takpe lah aku campur kan semua nya. Kan senang. Nanti 2 tahun kemudian update polak. hahaha Ok bye! -.-

No comments:

Post a Comment