Saturday 24 August 2013

aduan rakyat

assalamualaikum.

ni nak ngadu sikit boleh? ape ke benda la baru update blog dah nak ngadu. sebenarnya dah lama nak ngadu dalam blog ni. tapi sebab tak menyempat terpaksa tangguh kejap. hurmm macam mana nak cakap ya? patot ke tak aku ngadu kat sini? lantak la nak repot jugak kat blog. bukan ada orang baca pun kan. haha takot nanti terkantoi jee. huu

begini al kisah nya. nak buat aduan pasal result. result nak buat aduan? pun boleh. ala kalau aku mengadu dalam blog pasal result bukan nya boleh ubah pong result aku tuh. melainkan aku pergi luah tak puas hati kat HEP. okay sebenarnya result dah lama keluar. tapi ni baru nak cakap pasal result. subjek lain aku tanak komen. sebab semua memang hasil usaha rajin malas aku. yang aku nak komen ni pasal subjek kokurikulum aku.

seperti sedia maklum aku ambik koku tenis sem lepas. dan aku pernah cerita dalam satu entry penat lelah aku ke hulur hilir angkut benda alah nak menjayakan program tuh. tapi hasilnya? boleh dikatakan kecewa jugak lah. mungkin kalau aku mengungkit nampak macam aku tak ikhlas pulak. tapi aku cuma nak tau atas dasar ape pemberian markah tuh dibuat. kenapa ada yang dapat A solid and ada yang tak. nak cakap aku ponteng. orang lain pun ponteng. nak kata aku tak buat kerja, sampai aku ke hulu hilir dari pagi n malam sambung buat kerja buku log tuh ape? 

mungkin ada yang cakap bersyukur lah dapat result camtu. yesh memang aku bersyukur sebab dapat result elok sikit dari sem sebelum nya. ada yang cakap tak jejas pun pointer. tapi bagi aku penting. contoh lah engkau dapat 2.95 sebab dapat B+ subjek sekian sekian. tapi kalau lect tuh dah bagi A- mungkin dah boleh dapat pointer 3. tuh aku kadang kadang macam pelik pulak cara pembahagian markah. ala subjek koku je pong. tak yah nak kedek markah sangat. aku nak tau apa yang beza if sorang dapat A, sorang A- dan sorang lagi B+. atas dasar apa wei? kalau lah gred tuh random memang tak logik. kesian lah sape mangsa yang dapat B+ disebabkan kerandoman dalam pembahagian makah.

okay aku tak patut mengungkit. tapi aku just nak tau. kalau markah aku rendah sebab aku tak buat kerja takpe. ni tak.. tapi takpe lah. bersyukur saje kan. ape ape kena syukur. 'syukur negara kita aman jugak'.

okay lah itu saje. nanti nak update pasal attachment pulok. daa~

No comments:

Post a Comment